Rotorua

30 september 2017 - Rotorua, Nieuw-Zeeland

Maori villageRotorua Whakarewarewa Maori village

Zodra dat je Rotorua binnen rijd ruik je het al een geur van rotte eieren, Dit komt door de gysers en hot pools in de omgeving. We gingen eerst naar the Maori village Whakarewarewa. (ja ik kon het uitspreken daar maar nu inmiddels al niet meer). Dit dorpje is dorpje waar een Maori stam echt leeft. Overdag op sommige dagen is het dorpje open voor toeristen. Je kan er alleen met een Whakaraewarewa Lunch toetjeWhakarewarewaguide binnen. Het was een dorp met verschillende kleine huisjes in het begin ziet het er gewoon als een dorpje uit, maar als je beter gaat kijken zie je de cultuur. Zoals bijvoorbeeld het koken. Ze gebruiken de warmte van de grond om te koken. De foto aan de rechte kant werd de Maori microwave genoemd. Het weten wordt gestoomd binnen in, normaal gesproken zit de deksel erop. Het eten wordt gestoomd, het duurt natuurlijk wel erg lang. Verder word bijvoorbeeld de mais kolf in een net gedaan en deze worden in de pool gekookt de pool zijn Whakarewarewagemiddeld 100 graden Celsius. Het water zit vol met mineralen wat een speciale smaak geeft. Het toetjes was een steampudding, een soort cake die in een pan gemaakt worden en dan wordt de pan in de Maori microwave gestopt en na 2 uur heb je de steampudding. En het zou geen NZ toetjes zijn als er geen custard bij zit. Aan de andere kant van het dorp was een gyser waar we nog even hebben gekeken. toevallig toen we daar aankwamen was de gyser aan het uitbarsten.

Thermal wonderland Thermal wonderlandDaarna zijn we naar de Thermal wonderland gegaan. Een park met hot pools (100 graden) en verschillende kleuren meren. Het was erg mooi, zon soort natuur heb ik nog nooit gezien.

Red woodsEen wandelingetje door de Red Woods zorgde voor een aantal mooie natuur foto's.Red woods

Verder hebben Ann en ik een van de verstopte mooie plekjes gevonden dankzij aanbevelingen van anderen. Dit plekje heeft Kerosine Creek een warm water stroom. Toen wij daar aankwamen waren er vooral locals en natuurlijk een aantal Aziatische mensen met hun camera's. Na een half uurtje in het warme water te hebben doorgebracht voelde mij huidje zo zacht door alle mineralen in het water je hoeft hier gewoon niet naar de Spa te gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Corintha Maas:
    10 november 2017
    Wel mooi om in het echt te zien hoe zo'n stam daar leeft.