Dutchie products

5 november 2017 - Takanini, Nieuw-Zeeland

imageHome sweet homeHome sweet homeZo nu en dan mis ik toch de Nederlandse producten. Ik had verwacht dat ik de Frikadellen erg zou missen maar dat valt tot nu toe nog wel mee. Op een dag zag ik de manager met een stoopwafel lopen (Nederlandse familie of course), dus ik vroeg waar ze die had gehaald. Bleek er dus gewoon bij mijn stage om de hoek een winkel te zitten die allemaal internationale producten verkoopt. Dus na stage ging ik daar heen. Ik had al een beetje trek gekregen na een lange stage dag dus ik wist dat ik natuurlijk weer veel te veel ging kopen. Maarja. toen ik daar aankwam bleken ze echt heel veel te hebben. Van erwten soep tot hopjes snoepjes en van saté saus tot kletskopen. Dus meteen inslaan, stoopwafels, mergpijpjes, dropjes, hagelslag chocomel (de echte!) en peperkoek (ontbijt koek). Toen ik terug thuis kwam probeerde ik mijn host famaliy uit te leggen wat wat is. De hagel slag kennen ze van de vorige Nederlandse studenten die bij hun verbleven maar ze vinden het nog steeds apart. Aangezien hier chocolate sprinkels alleen voor taarten en cakes gebruikt worden. Daarna heb ik voor het familie dineer van de zondagavond een stroopwafel cake gebakken. De hele keuken rook naar zon stroopwafel kraampje op de markt in Den Bosch.

'Home Sweet home'

1. Corintha Maas:
    10 november 2017
    Toch wel lekker die typische Nederlandse producten.