Dus rechts, links, rechts of links, rechts, links?

17 augustus 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Eerste dagen in Auckland

De eerste dagen in Auckland waren best wel wenen. Bij zo iets simpels als over steken moet je ineens gaan nadenken. Ken je dat liedje van Bassie en Adriaan, kijk links kijk recht kijk nog een keer en dan doen je het pas goed? Nee? Ik nog wel alleen hier is het precies andersom. Niet dat ik altijd goed het verschil tussen links en rechts weet maar toch.

Voor mijn stage moest ik wat dingetjes regelen zoals een NZ bank account open en iets wat op een sofi nummer lijkt aanvragen. Ook heb ik gekeken naar een auto, je hebt hier verschillende carfairs waar je heel makkelijk een auto kan kopen en verkopen. Op het moment dat ik er was hadden ze echt alleen maar crap auto's miss dat ik later nog een keer terug ga om nog eens te kijken, maar voor nu is de bus ok.

Auckland museum Auckland Memorial Museum

Auckland museum

Verder heb ik Auckland wat meer verkent. Ik heb een hele middag in het Auckland memorial museum gehangen. Hier had je op dat moment verschillende exposities. Veel ging over de Maori cultuur en de oorlogen waarbij NZ was betrokken. Ook was er veel informatie te vinden over de tijd dat de Engelse in NZ aankwamen en de oorlog die daar op volgde. Verder was er een expositie over vulkanen die niet echt heel spannend was en een afdeling met allerlei soorten dieren en planten die in NZ voor komen of kwamen. Erg interessant om een dagje rond te hangen.

Mount eden

Mount Eden

Deze week ben ik oMount edenok naar Mount Eden, een vulkaan in Auckland vanaf te top heb je een mooi uitzicht over het centrum en de haven. Voor de tijd van het jaar was het een super mooie dag. Het is namelijk nog net winter/lente hier. Ik krijg van iedereen te horen dat ik precies op het verkeerde moment naar NZ ben gekomen aangezien het veel regent. Ze hebben hier trouwens echt tig verschillende worden voor regen: showers, rain, drizzly enz enz. Zelfs als ze voorspellen dat het droog blijft pas dan nog steeds goed op... Het weer is hier niet wat het lijkt.

1. Corintha Maas:
    27 oktober 2017
    Op naar je volgende avonturen 😀