Daar gaan we dan!

14 augustus 2017 - Auckland, Nieuw-Zeeland

Even met terug werkende kracht mijn blog bijwerken....

VertrekOp 14 Augustus 2017 ging ik dan, op buitenland stage naar New-Zealand. Ik was net een aantal dagen terug van een motor vakantie met Papa, Patrick en Dominique. In die aantal dagen moest ik, of ja eigenlijk mama erg snel al mijn kleren wassen. Na het wassen alles moest ik dan gaan inpakken. Alles tien dubbel checken of ik het had ingepakt. Op zondag avond voor vertrek ging ik nog even een frikadelletje met belze mayo eten bij Den Thuur.

Op maandag ochtend kwam Dominique aangereden en we vertrokken richting Schiphol. Lekker dicht op elkaar gepropt zaten Lex, Dominique en ik achter in de auto. Toen we op Schiphol aankwamen zat Elise al enige tijd op mij te wachten omdat ik de verkeerde tijd had doorgegeven (A). Na een koffietje was het dan toch echt tijd om afscheid te nemen het was immers hoogseizoen op Schiphol. Na wat traantjes ging ik dan....

De eerste vlucht was van Schiphol naar Doha, Qatar. De vlucht was op zich wel erg relax en maar 7 uurtjes. Voor mijn doen was ik er erg relaxt onder. Tot ik er achter kwam dat ik de verkeerde datum en tijd aan mijn gastgezin had door gegeven. Mijn gastgezin zou mijn namelijk op komen halen op het vliegveld in Auckland. Toen ik eindelijk geland was heb ik de luchthaven van Doha 10 keer rond gelopen opzoek naar wifi of bereik om mijn gast gezin te kunnen contacten. Maar helaas.... Uiteindelijk moest ik het maVluchtar opgeven. Tijdens mijn tweede vlucht van ongeveer 16 uur heb ik mij erg schuldig gevoeld. Gelukkig heb ik nog wel kunnen slapen tussen door. Toen om 6 uur op woensdag ochtend landen ik. Door de douane enz. en toen ik richting de uitgang liep stond daar Glenis, met een bordje met mijn naam. Gelukkig kond ze er wel om lachen en uiteindelijk ik ook wel. Toen ze de dag er voor op mijn stond te wachten had ze al een vermoeden dat ik het verkeerd had door gegeven.

Eindelijk naar 30 uur te wachten en onderweg te zijn was ik daar dan eindelijk. Mijn accommodatie voor de komende 13 weken. Het is een soort in rij woning. Beneden: de garage, slaapkamer, badkamer en extra woonkamer en boven de keuken en woonkamer en het woon gedeeld van mijn gastgezin. Mijn gast gezin zijn Glenis en Ian beide zijn gepensioneerd en hebben al meerdere mensen van de HAS gehad.

Na mijn spulletjes uit te hebben gepakt heb ik heerlijk geluncht (Glenis kan echt geweldig koken) en heb ik de buurt verkend.