It just looks like a fairy tail!

16 september 2017 - Waitakere Forest, Nieuw-Zeeland

PihaPiha beach All Blacks?? No no, all black sand beaches

Vandaag dus voor de tweede keer met de auto op pad, het Waitakere regional park in (noord west Auckland). Eerst ben ik naar de verschillende zwarte zand stranden gereden en heb hier wat rond gelopen en mijn morning tea break gehouden. De stranden waar ik ben geweest zijn Karekare en Piha. Beide foto's zijn genomen in Piha. Het zand is dus echt wel zwart, ik had eigenlijk verwacht dat het wat donkerder zand zou zijn. Ondanks de wind en miezer regen was het toch een mooie wandeling. Misschien was het juist goed dat het niet zulk fantastisch weer was aangezien Piha een van de drukst bezochten stranden is in de zomer. Tussen Piha en Karekare liggen de Kitekite falls ik heb deze van een afstandje bewondert en ben daarna door gegaan naar de andere kant van het park om de Fairy falls track te gaan lopen.

Fairy Falls Track
De Fairy falls track is een geweldig korte wandeling van 2 uurtjes. Met de wandeling loop je langs de verschillende watervallen naar benden of klim je juist omhoog. Ik stond natuurlijk weer bij de verkeerde parkeerplaats en moest omhoog klimmen. Gelukkig hebben ze er trappen gemaakt, alleen de kans bestond dat de trappen of paden onderwater stonden. De track is precies zoals de naam al zegt fairy-achtig. Je bent snel vanuit Auckland op de parkeerplaats, zeker mooie wandeling om op een zondag middag te doen!

Fairy falls trackFairy falls trackFairy falls trackFairy falls track

1. Corintha Maas:
    27 oktober 2017
    Ziet er inderdaad heel mooi uit.