Warkworth

15 september 2017 - Warkworth, Nieuw-Zeeland

KEEP LEFT!

Dit weekend heb ik dus voor het eerst in een linkse auto gereden en ook voor het eerst in een automaat gelukkig ging alles soepeltjes. Het enige was dat ik elke keer ruzie had met de ruitenwissers en het knipperlicht. Honey center

Honey honey hony.....

Overal waar je rijd in NZ wordt er reclame gemaakt voor honey en bijen producten. Ik ga me dan meteen afvragen waarom de honing hier dan zo speciaal is. Op de weg naar Warkworth (dorpje ten noorden van Auckland) ligt een Honey Center. Hier kan je allerlei verschillende honing proeven. Ze hadden echt veel verschillende. Sommige honing was van de specifieke planten die ze alleen in NZ, deze smaakte heel vreemd maar wel erg lekker. Andere waren gemengd met fruit of dracht wat een typische smaak gaf. Ik had hiervoor nog nooit honing gezien met drank er in of met fruit, maar lekker was het wel

Ruuk ik dun stal al?

SheepworldIk ben hier nu een maandje en ik mis de diertjes op te broederij thuis. In Warkwoth heb je sheep world, sheep world is eigenlijk gewoon een grote kinderboerderij en ze hebben schaap en honden shows. Als je daar binnenkomt krijg en een zakje met voer mee en mag je heel de dag alle beestjes aaien en eten geven. Ze hebben echt van alles, konijnen, geiten, varkens, kipjes, pony's, alpaca's, een of andere vreemde herten soort en schaap (jaa echt waar schapen).  De vrouw van bij de entree keek mijn trouwens heel verward aan dat ik alleen was en geen kinderen bij me had. Maar euj, ik was weer Sheep worldgelukkig na het aaien en voeren van de diertjes.

's middags  gaven ze een honden show met de schapen. Die honden zijn echt zo goed afgericht niet normaal. De honden waren niet de Border collies die ze in Nederland gebruiken voor het schapen drijven maar een kruising van van allerlei soorten honden. Deze honden kunnen goed tegen het week van NZ en ook kunnen ze lange afstanden af leggen. Wat natuurlijk in NZ best voor de hand liggend is dat ze dat moeten doen. Tijdens de show deden ze ook schapen scheren en legen ze uit hoe het met de schapenhouderij gaat in NZ. Ik heb trouwens hier nu al meer schaap gegeten dan in heSheep worldel mijn leven thuis.

KaKauri parkuri park

Kauri is een boomsoort die voorkomt in NZ, ze kunnen heel lang en dik worden. Kauri is de maori naam voor deze boom soort. De bomen werden vooral gebruik om kano's van de te maken. De Kauri bomen komen vooral voor in het noorden van het Noorder eiland.

Cape Rodney Cape Rodney, Leigh

1. Corintha Maas:
    27 oktober 2017
    Honing met drank of fruit dat kennen wij niet. Heel apart denk ik.