Engagement with the team en koeien

29 augustus 2017 - Waikato District, Nieuw-Zeeland

Waikato

Ik ben nog geen twee weken aan het stage lopen bij Fonterra en we gaan nu al Waikato two days offtwee dagen weg naar Waikato. De twee dagen off site is vooral de bedoeling om elkaar beter te leren kennen. De teams en functies van de verschillende werknemers zijn net verandert. Dit is dus een erg goede manier om het reilen en zeilen van het bedrijf te leren kennen.

Ons hotel zat naast een predator free park waar kiwi in leven, die dikke pluizige vogel van NZ. Kiwi's zijn alleen 's nachts actief. Daarom zijn we 's avonds laat het park in gegaan om kiwi's te spotten helaas waren we te luidruchtig en  hebben we ze alleen gehoord en niet gezien.

Waikato two days offDe volgende dag hebben we een bezoekje gebracht aan de Fonterra farm. Deze boerderij heeft 1100 melk koeien. Na een rondleiding en kalfjes knuffelen gingen we kijken in de melk stal. In en stal zat een hele grote carrousel ondanks de grote waren de boerin en haar werknemers toch 2 keer per dag 5-6 uur bezig met melken. Natuurlijk mochten wij het ook een keertje proberen.

Na het melken mochten we ook verse melk proeven. Nu drink ik al geen melk meer Waikato two days offsinds dat ik een klein kindje was omdat ik het gewoon smerig vind maar ik moest dit toch proberen. Enja..... Ik ging niet over mijn nek maar lekker is anders. Het is in ieder geval beter dan in de supermarkt!

1. Corintha Maas:
    27 oktober 2017
    Leuk hoor je verhalen te lezen 😀