Allemaal Nederlanders........

14 oktober 2017 - Taupo, Nieuw-Zeeland

Lake Taupo

Student trips, een organisatie die weekend organiseert voor studenten in NZ. Omdat ik geen zin had om zelf op pad te gaan heb ik mij ingeschreven voor een weekendje weg. Toen ik aankwam bij het verzamel punt hoorde ik alleen maar Nederlands. We waren met een touringcar vol mensen en ik denk dat er 6 Duitsers, 2 Franse een Amerikaan en een Engelse tussen zat, de rest allemaal Nederlanders of Vlaams sprekende Belgen.

Blue springsNadat we allemaal in de bus zaten gingen we op weg naar Lake Taupo met een tussen stop bij de Blue springs. Het weer was echt geweldig. Voor het eerst in NZ kon ik gewoon in mijn T-shirt lopen. We hebben een wandeling gemaakt langs te Blue springs en sommige gingen er Dinner at lake Taupozelfs in zwemmen ookal was het echt super koud. Nadat we terug in de bus zaten was iedereen erg stil of lag te slapen. Na in totaal een 4-5 uur rijden kwamen we aan in Taupo, even inchecken in het hostel en Taupo verkennen! Lekker met een biertje op het strand muziek luisteren en Nederlands praten. Ook wel fijn om af en toe gewoon Nederlands te kunnen praten. For dinner hadden we pizza, deze hebben we opgegeten aan de rand van het meer met een geweldige sunset. Na het eten gingen we ons klaar maken voor de Pyjama party (ja echt waar), De pyjama party was in de bar wat bij het hostel hoorde. Was echt een Top avond.

Worlds coolest Mc

In Taupo is de werelds coolste McDonalds gevestigd. Je kan namelijk in een Mc vliegtuig eten. De waren maar een aantal plaatsen maar toch had het wel wat. McTja... Mcwat moet je anders mc planemet een vliegtuig die niet meer gebruikt wordt he.

Brak dag en cruisen

De volgende dag hebben we lekker uit gebrakt in de hot pool net buiten Taupo en hebben we een boot cruise gedaan. De cruise was echt een drama, het water was heel erg wilt en ik was heel de boot toch ziek. Toen we dan uiteindelijk bij de Maori cave aankwamen (de reden waarom we de boot cruise deden) was er niet zoveel bijzonders aan. Het enige wat er te zien was is de ene foto, een soort gezicht in de rotswand is uitgehakt. Na deze niet zo speciale cruise gingen we weer richting Auckland. We hebben nog een onverwachte tussen stop gedaan bij de Huka falls. een soort stroom versnelling waar je volgens mij heel gaaf op kan raften.

Maori cave lake taupoHuka falls