Bay of Islands, I believe I can flyyyyy

22 september 2017 - Paihia, Nieuw-Zeeland

Bay of Islands

Bay of island

Dit weekend zijn we naar de Bay of Islands gegaan. Het was bijna niet door gegaan voor mij aangezien ik de dagen ervoor iets had wat leek op een voedselvergiftiging maar gelukkig was dat vrijdag middag al ver over. We hadden onze overnachtingen gebooked in Paihia. Dit dorpje ligt in het midden van de baai. Toen we daar aan kwamen hebben we een wandelingetje gemaakt over het strand en zijn we op zoek gegaan naar een leuk eet tentje met een mooi uitzicht. Het eet tentje wat we hadden gevonden had zelfs een aquarium binnen. De rest van de avond hebben we rugby gekeken in het cafe.

SkydivingDe volgende morgen moesten we op tijd op en gingen we skydiven. Ik was niet echt zenuwachtig tot op het moment dat we in de auto stapten om daar naar toe te rijden. Ik had express een reistabletje ingenomen voor mijn buikje, just in case. Het weer was echt geweldig we konden het niet beter wensen, het was droog, wat al weinig voorkomt hier, de zon scheen en der waren maar een paar wolkjes. Dus we kwamen daar aan en toen moest je gaan kiezen 12000 ft, 14000 ft of 16000 ft. Wij gingen natuurlijk voor de hoogste. Omdat wij beide de hoogste hadden mochten we samen in het vliegtuigje, dood eng... na een kwatiertje vliegen waren we dan eindelijk op de goede hoogte. Inmiddels moesten we ook gebruik maken van zuurstof maskers enzo..

Ann mocht eerst samen met de intstruceur ging ze naar de deur toen. De intrecteur wiegde heen en weer 1... 2... 3.. en daar ging ze. Ja en toen was het mijn beurt. Ineens was ik niet zenuwachtig meer, echt heel raar. Ik was zelfs niet bang toen mijn benen buiten het vliegtuig bungelde. Okee daar zaten we dan en nu gaan we af tellen. 1........... en daar gingen we.... het enige wat ik eerst dacht is waar is fucking 2 en 3 gebleven. Na een koprolletje kon ik eindelijk goed om me heen kijken. In de verte zag ik de baai met de eilanden ligen echt super mooi. Toen de parachute open ging na een minuutje ofzo mocht ik ook zelf sturen. Wat ik erg spannend vond aangezien ik niet zo goed ben in sturen. Eenmaal op te rond voelde je echt zo kick van adrenaline. Het enige nadeel was dat mijn oren de rest van de dag dicht zaten. Maar het was echt Amazing!