Up to date

21 november 2017 - Queenstown, Nieuw-Zeeland

Kia ora everybody,

Inmiddels zijn we een week onderweg. We hebben elkaar ontmoet in Wellington waarna we op stap zijn gegaan. Super gevarieerde groep van 18 tot 36 jaar oud en super gezellig. De volgende ochtend na deze legendische avond moesten we om 6 uur op om met de boot naar het zuidereiland te gaan. Iedereen had er moeite mee. Eemaal oo de boot hadden we gelukkig een rustige over toch. Toen we er bijna waren was het uitzicht echt super. Ook het weer was echt geweldig. Wat niet vaak voorkomt schijnbaar.

Voor de eeste slaaplaats moesten we een daypack pakken. Uiteindelijk bleek dat we op een boot hostel gingen slapen, echt een geweldig idee. Het hostel was in het Abel Tasman national park ( jaja een dutch man)!. De dag daarna ging de helft wandelen en de andere helft canoyiningen en dat was echt geweldig. Abseilen ziplinen glijden en natuurlijk gewoon springen. Nu was dit natuurlijk een hele uitdaging aangezien ik altijd van alles kneus en de evenwicht van een garnaal heb. Bij iedere stap viel ik om niks gekneust niks gebroken wel9. een contact lens verloren en heel veel blauwe plekken maar het was het zeker waar.

Van Abel tasman gingen we door naar Westport. Onderweg wat hikes gedaan drinks en gewone spelletjes gedaan en genoten van het uitzicht. Van Westport naar Franz Josepf. Hier gingen we iets doen wat echt op mijn bucket list staat, maar helaas gencanceld vanwege het weer. De activiteit was een glatzer helicopter hike. Dus met een helikopter naar de glacier en een hike van 3 uur. Er was geen wolkje in de lucht want de wolkjes zaten rond de glacier waardoor de helicopters er niet naar toe konden vliegen. Echt super balen dus....

Van Franz Joseph naar Queenstown een super lange rit maar onze 3 geweldige kiwi guides maakte van de rit echt een feestje. Stoppen op verschillende mooie plekken zoals lake Mathason (mirror lake) en the Neck. The neck is een plek waar twee provincies bij elkaar komen die geschieden waren door een meer of river.

Dus Queenstown adrenaline captial of NZ ! Verschillende dingen te doen bungydumpen skidive enz enz. Ik ging hier voor het raften. Super leuk met een beetje een kater in een rubber bootje de rivier afgaan. Ik ben der niet uitgevallen maar andere mensen wel. Kan er soms toch vest hard aan toe gaan.

Verder nog een paardrij tourtje gedaan. Wat speciaal was hier aan is dat we naar verschillende plaatsen gingen waar films waren opomen.

Soo dit was het weer even in het supersuper kort! Fotos zijn te vinden bij de fotos ;)